The Biggest Media Lies (So Far) of the Trump Era

Ms. Attkisson compiled 126 so far, but that number is likely to triple after Trump’s re-election in November.

Via Sharyl Attkisson

Excerpts:

Aug. 2016-Nov. 2016:

The New York Post published modeling photos of Trump’s wife Melania and reported they were taken in 1995. Various news outlets relied on that date to imply that Melania—an immigrant—had violated her visa status. But the media got the date wrong. Politico was among the news agencies that later issued a photo date correction.
Oct. 1, 2016:
The New York Times and other media widely suggested or implied that Trump had not paid income taxes for 18 years. Later, tax return pages leaked to MSNBC ultimately showed that Trump actually paid a higher rate than Democrats Bernie Sanders and President Obama. 

Feb. 2, 2017:

AP reported that Trump had threatened the president of Mexico with invasion to get rid of “bad hombres.” Numerous publications followed suit. The White House said it wasn’t true and the Washington Post removed the AP info that “could not be independently confirmed.”

Feb. 14, 2017:

The New York Times’ Michael S. Schmidt, Mark Mazzetti and Matt Apuzzo reported about supposed contacts between Trump campaign staff and “senior Russian intelligence officials.” Comey later testified “In the main, [the article] was not true.”

June 22, 2017:

CNN’s Thomas Frank reported that Congress was investigating a “Russian investment fund with ties to Trump officials.” The report was later retracted. Frank and two other CNN employees resigned in the fallout.

December 2, 2017: 

ABC News’ Brian Ross reported that former Trump official Lt. Gen. Michael Flynn was going to testify that candidate Trump had directed him to contact “the Russians.” Even though such contact would not be in of itself a violation of law, the news was treated as an explosive indictment of Trump in the Russia collusion narrative, and the stock market fell on the news. ABC later corrected the report to reflect that Trump had already been elected when he reportedly asked Flynn to contact the Russians about working together to fight ISIS and other issues. Ross was suspended.

Dec. 4, 2017:

The New York Times’ Michael S. Schmidt and Sharon LaFraniere and other outlets reported that Trump Deputy National Security Adviser K.T. McFarland supposedly contradicted herself or lied about another official’s contacts with Russians. The story was heavily, repeatedly amended. CNN, MSNBC, CBS News, New York Daily News and Daily Beast picked up the story about McFarland’s “lies.”34. Dec. 4, 2017:
ABC News’ Trish Turner and Jack Date reported that former Trump campaign chairman Paul Manafort had recently worked with a Russia intelligence-connected “official.” But the Russian wasn’t an “official.” 

June 21, 2018

Time magazine and others used a photo of a crying Honduran child to illustrate a supposed Trump administration policy separating illegal immigrant parents and children. The child’s father later reported that agents had never separated her from her mother; the mother had taken her to the US without his knowledge and separated herself from her other children, whom she left behind.

Sept. 18, 2018

The New York Times falsely reported that a man, Mark Judge, testified he remembered an incident more than 30 year ago in which Supreme Court nominee Brett Kavanaugh is accused of assault. Judge actually said the opposite: he does not remember such an incident, and that the allegations are “absolutely nuts.” The Times corrected its article in an editors’ note.

Dec. 24, 2018

It’s discovered that nearly everything written by a Der Spiegel reporter, who had been honored by CNN, about a supposedly racist Trump stronghold town was fabricated–like much of his other work.

Jan. 9, 2019

The New York Times issues a correction to a report that falsely stated former Trump campaign chairman Paul Manafort asked for campaign polling to be given to a Russian oligarch, Oleg Deripaska, who has ties to Russia President Putin. Instead, the Times now claims, Manafort actually asked his associate Rick Gates to give polling data to Ukrainian oligarchs –not Deripaska.

While working at Politico, one of the New York Times reporters, Ken Vogel, got caught sending drafts of stories to democratic officials. Another co-author, Maggie Haberman, was considered a “friendly” by Clinton campaign officials who turned to her when she worked at Politico.

“We have had her tee up stories for us before and have never been disappointed. We can do the most shaping by going to Maggie,” wrote Clinton officials in emails.

Feb. 27, 2019

Testimony by former Trump lawyer Michael Cohen seemed to put the final nail in the coffin of the “dossier” claim reported by many— that Cohen had visited Prague to meet with Russians to help collude on Trump’s behalf. Cohen told Congress he’s never been to Prague or the Czech Republic, for that matter. McClatchy even reported that Cohen’s cell phone had pinged off Prague towers. Where did this apparently false information come from? “Four people spoke with McClatchy on condition of anonymity due to the sensitivity of information shared by their foreign intelligence connections. Each obtained their information independently from foreign intelligence connections,” reported McClatchy.

Aug. 28, 2019

MSNBC’s Lawrence O’Donnell apologizes for and retracts anonymous, unverified claims stating that Trump had loans with Russian co-signers. At last view, it appeared that far more people had seen or remarked on the initial information than the apology.

The now-deleted original tweet by O’Donnell stated: “A source close to Deutsche Bank says Trump’s tax returns show he pays very little income tax and, more importantly, that his loans have Russian co-signers. If true, that explains every kind word Trump has ever said about Russia and Putin.”

July 24, 2019

In testimony to Congress, special counsel Robert Mueller puts to final rest the widespread reporting in 2016 originating with Slate.com that claimed a Russian bank server had been illicitly communicating with Trump Tower. When asked about it by a member of Congress, Mueller replied that “my belief at this point is…not true.”

Sept. 29, 2019

CBS News’s 60 Minutes reports “the government whistleblower who set off the impeachment inquiry of President Trump is under federal protection because they fear for their safety.”

Shortly after that report, the attorney for the unnamed “whistleblower,” Mark Zaid, tweeted out a statement that read: “NEWS ALERT: 60 Minutes completely misinterpreted contents of our letter.”

Sun. Oct. 27, 2019

Multiple media claims state that President Trump was golfing during the U.S. raid in Syria that captured the head of the Islamic terrorist group ISIS, al-Baghdadi; and that a White House situation room photo had been “staged.” It turns out, according to later reports, that Trump had finished golfing and was at the White House during the operation. (Obama White House photographer Pete Souza had apparently originally tweeted out incorrect information on timing.)

Nov. 28, 2019

Newsweek falsely reports that President Trump is spending Thanksgiving golfing in Florida at his Mar-a-Lago Resort. He was actually in Afghanistan serving dinner to U.S. troops. It’s the second year in a row that national media makes the same mistake. (The reporter, Jessica Kwong, was reportedly later fired.)

Dec. 9, 2019

It would be difficult if not impossible from a practical standpoint to list the thousands of the media reports, from the New York Times to CNN, that have now been proven false by information documented in Justice Department Inspector General Michael Horowitz’s report on the FBI’s misbehavior in investigating the Trump campaign.

Here, they will all be grouped together as one media mistake, but include nearly every major national media outlet that falsely reported, as if fact, that the discredited Democrat-funded “dossier” — submitted by the FBI to get a wiretap to spy on Trump associate Carter Page — was only a “small part” of the wiretap application. Also, the reports that Page was a Russian spy and the conduit between Trump and Putin. Also, the many insistences that Trump was a “Putin stooge” and coordinating with Putin or Russia, when the FBI’s own evidence now shows they never found anything remotely close to that. In fact, they appeared to disprove it.

March 30, 2020

CBS This Morning airs a story supposedly showing video of a New York hospital crowded coronavirus patients. Some viewers recognized it as the same video shown to represent a hospital in Italy.

CBS News issues a correction saying the network mistakenly used the Italy video in the U.S. story. “It was an editing mistake. We took immediate steps to remove it from all platforms and shows,” a CBS News spokesperson said.

April 6, 2020

CBS News airs social media video of a crying woman who says she was a nurse and quit her job due to not having masks while treating coronavirus patients. The video got more than eight million views.

When questions were raised about the video, CBS left it up but added a “clarification”: “Imaris Vera, the nurse in this video, clarified her experience on Monday in a tweet: ‘We were each assigned 1 N95 per 1 covid patient’s room but was not allowed to wear it outside of the room, wear our own N95 mask around the Nurses station or Halls, which I came prepared with’.”

The clarification did anything but clear up the facts, but it seems to indicate nobody was asked to treat coronavirus patients without masks, after all.

I’ll add four more to the mix:
Media falsely claims that President Trump appointed a dog breeder head of the coronavirus response.

Media and Dems insist that Trump said to inject Lysol as a virus prevention. Except that’s not what he said or meant. President Trump theorized about the powers of sunlight, ultraviolet light, and household disinfectants to kill the coronavirus. The NY Times actually posted a decent analysis about the statement. At a White House briefing, President Trump theorized — dangerously, in the view of some experts — about the powers of sunlight, ultraviolet light and household disinfectants to kill the coronavirus https://t.co/cm6fyxqQ0O

— The New York Times (@nytimes) April 24, 2020

In  response, the leftie blue checks on Twitter had fits.

If anyone really believed that meant to drink Lysol, they’re retarded. The media takes a lot out of context because “Orange Man Bad.”

Politico retracted an article reporting that President Donald Trump owed tens of millions to the Bank of China from a real estate deal brokered with the Trump Organization in 2012.
The Left falsely accused President Trump of disparaging veterans.  Even John Bolton, who had a falling out with Trump, debunked that bullshit. 
The unhinged contingent of moonbats in the Dem party and media get more autistic by the day.

The anti-Trump lefwing media pulls fake sensationalist stories out of their ass and runs as far with them as they can.  These morons believed Lanny Davis when he said Cohen had tapes. We’re still waiting. The unhinged Dems tried to subvert the election in favor of Hillary with spying, a fake dossier, lying to the FISA court, payoffs, and breaking the law. It didn’t work.

The liberal media has zero credibility.

President Trump is reversing the damage Barky Obama did to this country and has accomplished more positive improvements to the economy, foreign policy, and national security in his first two years in office than all the previous White House occupants since Ronald Reagan.

And the Dems hate him for it.

In spite of the malfeasance from the leftwingnuts in the media and the Dem party, he’ll be re-elected and the ensuing meltdown will be even more deranged than the one in 2016. It will be a pleasure to watch.

Related posts:
https://sfcmac.com/the-leftwing-fake-news-media-owes-president-trump-an-apology/

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial