Dan Rather sues CBS for ‘Insufficient Air Time’

Wednesday, September 19, 2007
By: Jim Meyers

Former “CBS Evening News” anchor Dan Rather has filed a $70 million lawsuit against CBS, its corporate parent and three of his former superiors.The move comes 15 months after Rather’s career at CBS News ended over his role in an unsubstantiated report questioning President Bush’s Vietnam-era National Guard service.

The 75-year-old newsman claims that CBS violated his contract by giving him insufficient airtime on “60 Minutes” after it had forced him to step down as anchor of the “CBS Evening News” in March 2005.
In the suit filed Wednesday in State Supreme Court in Manhattan, Rather also maintains that CBS committed fraud by commissioning a “biased” and incomplete investigation of the Sept. 8, 2004 Guard broadcast and “seriously damaged his reputation.”

Rather charges that CBS and its executives made him “a scapegoat” in an attempt “to pacify the White House,” according to the New York Times, and he quotes the executive who oversaw his regular segment on CBS Radio as telling him in November 2004 that he was losing that slot because of “pressure from ‘the right wing.’”

The Guard broadcast on the midweek edition of “60 Minutes” ostensibly offered new evidence of preferential treatment given to George Bush when he was a lieutenant in the Air National Guard.

CBS and the outside panel it commissioned concluded that the report was based on documents that could not be authenticated, the Times reported.

The lawsuit names as plaintiffs CBS and its chief executive, Leslie Moonves; Viacom and its chief executive, Sumner Redstone; and Andrew Heyward, the former president of CBS News.

The suit seeks $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.

http://www.newsmax.com/insidecover/rather_lawsuit/2007/09/19/34008.html

Nah, he couldn’t have been fired because the lie he told and the subsequent investigation into the fabricated document led by the website Powerline, became too much of an embarrassment, even for the likes of CBS. Shut up Dan. You’ve gone way beyond pathetic.

 

Related article:

https://www.nationalreview.com/2017/04/dan-rather-fake-news/

2 thoughts on “Dan Rather sues CBS for ‘Insufficient Air Time’”

  1. Good point, JOCS,USNR (RET). Rather has only himself to blame for the broadcast of a fabricated document in support of an agenda clearly skewed to bash George Bush. The least he could have done was just come out and say ‘I hate Bush’ instead of putting on a sneering fascade of “reporting”. Garbage in—Garbage out.

  2. JOCS, USNR(RET)

    He was on “Larry King Is Still Alive” and said that to this day those documents haven’t been proven false. He must have out with Kenneth looking for the frequency when all the electrons hit the oscillator and the entire pack of lies blew up in his face.

    Remember, everyone, Dan Blather was Editor-In-Chief of CBS News at the time. Every word that went out over the air came across his desk for approval first — including those he spoke. Case closed.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial